sobota, 20 sierpnia 2016

Jak zrobić tasiemkę z podkoszulek

  Jak zrobić włóczkę tasiemkową ze starych podkoszulek? Niby to proste, ale zanim zrobiłam dywanik musiałam sobie wszystko przypomnieć. W zasadzie jest to cięcie tak jakby na okrągło, ale łatwo można się w tym pogubić.
  Pierwsza rzecz, to trzeba powycinać paski o szerokości 1.5 - 2 cm. Paski te tniemy z jednej strony koszulki a z drugiej zostawiamy około 2 cm niedociętego materiału. Tak jak na zdjęciu poniżej.




Druga rzecz, to zaczęcie wycinania. Tak jak na zdjęciu poniżej, zaczynamy wycinanie od tej niedociętej strony pod skosem .




  Następnie tniemy na okrągło. Po niedociętej stronie powstają takie żeberka, tniemy je pod skosem, tak aby powstała mniej więcej jednakowa grubość sznurka.


Na końcu zostaje taka pętla, którą również rozcinamy pod skosem. 



 Na zdjęciu poniżej rozcięta pętla końcowa. Ważne jest, żeby wszystko ścinać pod skosem, wtedy wychodzi ładny, długi sznureczek.


 Na koniec zwijamy sznurek. Jeżeli chcemy połączyć dwa sznurki ze sobą to możemy je lekko zszyć albo robimy pętelkę w obydwu końcówkach i je po prostu przez siebie przewlekamy.


Postępując w ten sposób wykorzystujemy w najbardziej ekonomiczny sposób materiał, którym dysponujemy. Jakość zdjęć nie jest najlepsza, ale co nieco widać. Może się komuś przyda, mi na pewno, jak za jakiś czas zapomnę, to nie będę musiała szukać po necie ;)))).

  Moje recyklingowe prace z bawełnianego sznurka - dywanik i koszyczki. Podpowiem jeszcze, że mi osobiście lepiej się robi z bawełny z dodatkiem elastanu lub innych sztucznych włókien. Prace mniej wtedy pylą. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz