czwartek, 5 listopada 2020

Sweterek z rombami i golfem

     Jesień w tym roku rozpieszcza nas temperaturą, ale prędzej czy później chłody nadejdą, a wtedy sweterek z golfem będzie jak znalazł. Włóczka ze sporą domieszką wełny, będzie dobrze grzała w chłodniejsze dni. 

   Sweterek robiłam z ogromnym mozołem. Stale się myliłam i często prułam. Wzór zaczerpnęłam ze starej gazetki "Mała Diana", ale według mnie wzór jest napisany bardzo nieczytelnym językiem i niedokładny. Pomimo tego, że mam bardzo duże doświadczenie w dzierganiu miałam spory problem z rozszyfrowaniem tego, co autor miał na myśli. Po drobnych modyfikacjach udało mi się dobrnąć do celu 😊. Włóczka ma modny ostatnio odcień zieleni, jest ciepła i średniej grubości.  Cały sweter przerabiałam  na drutach nr 4,5. Zużyłam ok 550 dag włóczki, 1 motek 200m. Nieco mniej, niż przewidywał opis na najmniejszy rozmiar. Tradycyjnie rozmiar najmniejszy, a dzianina wyszła w rozmiarze większym, dlatego nie lubię robić swetrów z opisu. Widoczny wzór rombów jest wpasowany we wzór perłowy (ryżowy), środek rombów jest wykonany ściegiem gładkim lewym. Po bokach jest wcięcie na talię. Przód i tył są identyczne, różni je tylko podkrój szyi.

    W mojej wyobraźni jest już projekt na następny sweter. Jak to mówią, od przybytku głowa nie boli 😉. Przynajmniej będzie zajęcie na długie jesienno-zimowe wieczory i trudny czas społecznej izolacji. 





   Przód sweterka.


Tył sweterka.

   

4 komentarze:

  1. Mam ten sweter i kiedyś popełnię:) Jak mam problem ze zrozumieniem opisu to szukam wzoru w sieci albo odrabiam patrząc na zdjęcie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu wzór był rozpisany i w formie grafiki. To było bardzo czytelne i łatwe do wykonania dla wprawionej osoby. Nieczytelne były głównie opisy wykonania rękawa, czyli takie niuanse, ale czasami decydujące o ostatecznej formie. Pozdrawiam Cię również serdecznie :)).

      Usuń
  2. Ładny sweter, ciekawy ten wzór warkoczy/rombów i śliczny kolor. Z opisami w gazetkach to już tak jest że ciężko zrozumieć co autor miał na myśli, dlatego korzystam tylko że schematów a resztę robię po swojemu ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, kolor włóczki jest bardzo ładny i na czasie. Włóczkę kupiłam ponad rok temu na wyprzedaży, w dodatku kolor nie za bardzo mi się podobał. Dopiero po odebraniu przesyłki i obejrzeniu na żywo doceniłam jej walory. Pozdrawiam również :)).

    OdpowiedzUsuń