czwartek, 26 listopada 2020

Sweter reglanowy robiony od góry

  Dzianie od góry ma swoje plusy i minusy. Plusem jest to, że nie trzeba zszywać robótki i można na bieżąco oceniać i modyfikować wydziergany fragment pracy. Minus jak dla mnie jest taki, że dzianina robiona od góry trochę inaczej układa się na sylwetce. Jednak te szwy trzymają całość robótki w ryzach., co czasem jest konieczne. Wszystko zależy jednak od projektu i tego jaki chcemy osiągnąć efekt końcowy.

  Sweterek zrobiłam na drutach nr 4 z mieszanki wełny z akrylem, w stosunku 51% dla akrylu i 49% dla wełny. Taka mieszanka wydaje mi się wystarczająca, aby utrzymać efekt ciepła, który daje wełna. Całość robiłam od góry. Plisę na dekolcie i ściągacze zrobiłam na drutach nr 3. Podkrój szyi w tyle sweterka wykonałam rzędami skróconymi, dzięki temu dzianina dobrze się układa i jest wyraźna różnica między tyłem a przodem robótki. Plisę dekoltu zaczęłam od 98 oczek, które równomiernie podzieliłam na część przodu , tyłu i rękawy. To jest chyba najtrudniejsza część pracy, bo źle zaplanowany podział będzie skutkował pruciem. Jak prawidłowo dokonać tego podziału i zrobić tył rzędami skróconymi pokazała to na kanale You Tube Jola. W kolejnych filmikach Jola pokazała jak wyrobić dziurę pod pachą, aby właśnie nie było tej dziury ;). Warto tam zajrzeć i skorzystać z cennych porad. 

   Lubię chyba kolor niebieski w różnych odcieniach, bo to już kolejny sweterek w tej barwie :)). Mam jeszcze sporo zapasów włóczek w odcieniu, który miał być stalowy, a okazał się raczej niebieskim. Przyszły zapowiadane chłody, u mnie już jest nocami na minusie, do tego długie wieczory, więc będzie dużo czasu na kolejne włóczkowe projekty :))).


Przód swetra. dzięki rzędom skróconym widoczna jest różnica pomiędzy przodem a tyłem.


Tył swetra. Całość zrobiona jest oczkami prawymi. Ściągacz w układzie 1 na 1.


4 komentarze:

  1. Bardzo fajny I będzie pasował idealnie do białej bluzki z kolnierzykiem😉😁pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak robiłam ten sweterek, to też mi przyszła na myśl biała bluzka z kołnierzykiem 😀. Widocznie cos w tym jest. Pozdrawiam Cię serdecznie Basiu 😀.

      Usuń
  2. Bardzo ładny sweterek :0) lubię proste i gładkie dzianiny :0)
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasami w proste wzory dają najlepszy efekt. Pozdrawiam również serdecznie 😄.

    OdpowiedzUsuń