środa, 16 marca 2016

Wielkanocny stroik i murzynek bez jajek

    Wielkanocny stroik zrobiłam z papierowej wikliny, karton i tego, co miałam w domowych zakamarkach. Najwięcej czasu zajęło mi skręcanie papierowych rurek. Rurki poskręcałam w spirale i nakleiłam na karton, pomalowałam na zielono farbą akrylową taką sprzedawaną jako próbki. Potem polakierowałam i nakleiłam całą resztę. 


   Murzynek bez jajek to bardzo smaczne i szybkie w robieniu ciasto. Przepis dostałam kiedyś od Mamy. Ciasto można modyfikować według własnych upodobań. Ja dodaję zawsze sporo bakalii i przyprawę do piernika. Z wierzchu można polać ciasto czekoladą albo dowolna polewą, ale bez niczego też jest wyśmienite.


Przepis na ciasto:
- 2 szklanki zsiadłego mleka lub kefiru, jogurtu, maślanki,
- 1/2 szklanki oleju,
- 2 łyżki dowolnego dżemu lub powideł,
- 1 szklanka cukru,
2 łyżki kakao,
- 3 szklanki mąki,
- 2 płaskie łyżeczki sody,
- bakalie,
- cukier waniliowy lub przyprawa do pierników albo inny zapach,

Wykonanie: wszystkie składniki zmieszać, wlać do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej tartą bułką foremki i piec ok. 40 min. w średnio nagrzanym piekarniku (ok. 160 C).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz