sobota, 26 marca 2016

Wielkanocna babka i mazurek

    Wielkanocna babka to tradycyjna baba drożdżowa upieczona według przepisu p. Magdy Gessler. Ten przepis na babę wydał mi się najrozsądniejszy, bo nie ociekał niestworzoną ilością jaj, masą zbędnych dodatków. Jest nieco podobny do podstawowego ciasta drożdżowego, które bardzo często piekę. Babę upiekłam na masełku z dodatkiem prawdziwej wanilii i otartej skórki z cytryny. Powiem tylko tyle, że zapach tej baby jest boski.


   Mazurek upiekłam z ciasta kruchego posmarowałam go gotową masą krówkową, tzw. kajmakiem. Przyozdobiłam migdałami i żurawiną. I czeka sobie nieboraczek spokojnie do świąt, o ile oczywiście doczeka się w całości ;))).


  Wiosna coraz bliżej, nie tylko ta kalendarzowa, kwiaty w moim ogródku nieśmiało wyglądają i czekają na ciepłe promyki słońca. Na razie codziennie wita nas deszcz  i coś co deszczem nie jest ale jest mokro ;)))).



   Życzę wszystkim odwiedzającym mojego bloga wesołych Świąt, smacznego jajka i wielu wspaniałych chwil spędzonych wśród bliskich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz