sobota, 11 grudnia 2021

Ciepły zimowy sweter

    Zamarzyło mi się duże, obszerne i ciepłe swetrzysko w idealnym neutralnym szarym kolorze.  Takie też mi się udało zrobić, choć podczas dziergania nie byłam pewna czy efekt końcowy spełni moje oczekiwania. Po upraniu i uformowaniu byłam już pewna, że sweter jest dokładnie taki, jak chciałam. Czyli duży i bardzo ciepły, do tego nieco dłuższy.

   Na wydzierganie sweterka zużyłam ok. 60 dag włóczki, która w składzie ma 50% wełny. Taka ilość wełny zapewnia wyrobom ciepło, a dodatek akrylu poprawia parametry włóczki. Ściągacze swetra robiłam na drutach nr 5,5 a resztę na drutach nr 6. Reliefowy wzór w romby jest niby prosty, ale cały czas musiałam uważać na wzór, więc robótka bardzo mi się dłużyła. Czasami miałam chęć rzucić ją w kąt. Jakoś jednak dotrwałam do końca. Plisę w przodzie zrobiłam ściegiem francuskim. Góry sweterka nie wykańczałam już, bo po pierwszej próbie uznałam, że będzie za grubo i niezbyt estetycznie. Sweter jest robiony bardzo prosto, bo nie modelowałam rękawów , ani nie robiłam podkroju szyi, czyli każda część to prostokąt. 

    Podobno idzie straszna zima, więc sweterek będzie na czasie. Myślę, że przyda się także na chłodne jesienne czy wiosenne dni jako okrycie wierzchnie.


Widok z boku. Sweter zapinany jest na 3 guziki w różnych odcieniach grafitu i szarości.


Trochę jak żakiecik z wyłożonymi klapami.


Gdyby było za zimno, to zawsze można otworzyć tylko jedną klapkę ;).

 
Wersja dla zmarzluchów :)

6 komentarzy:

  1. Świetny, na to kurteczka lub kożuszek i nie straszny nam mróz - 20 ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie swetry są najlepsze. Mam kilka I jeszcze będę robić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Basiu, porządnego swetrzyska nigdy za wiele w szafie . Pozdrawiam również :)).

      Usuń
  3. Fajny grubasek :)
    Bije się od jakiegoś czasu z myślami czy nie wydłubać sobie takiego? Troche się boję, bo moje dlonie mogą nie wytrzymać takiego obciążenia, ale może spróbuje....
    Na zimne dni w domu jak znalazl, miękki i cieply.
    Ściskam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zimę taki sweterek to fantastyczna rzecz. Wypróbowałam. Ubrana w sukienkę przemierzyłam w nim spory kawałek drogi a był dosyć spory mróz. Nic nie zmarzłam, było mi cały czas bardzo ciepło. Pozdrawiam Cię Basiu serdecznie :)).

      Usuń