środa, 13 stycznia 2021

Śliwkowy sweter ze wzorem warkoczy

      Sweter w warkocze jest zawsze modny, to chyba ponadczasowy wzór. Bez względu na modę, porę roku, warkocze od lat są obecne w modzie damskiej, jak i męskiej czy dziecięcej. Wzór warkoczy sprawia, że dzianina staje się mięsista, a co za tym idzie ... pogrubiająca. Pomimo tego drobnego mankamentu warkocze i tak mają swój urok ;)).

   Sweterek zrobiłam z włóczki Polo, mieszanki wełny z akrylem w proporcji 50/50. Włóczka ma piękny śliwkowy kolor, który jednak uwydatnił się w całej krasie dopiero w gotowej robótce. Warkocze przerabiałam na drutach nr 4,5 a ściągacze i golf na drutach nr 4. Dokładnie tak, jak sugeruje producent. Zużyłam 6 motków włóczki, po 200 m w 100g. Włóczkę wykorzystałam do ostatniego kawałeczka. Niestety, wzór warkoczowy jest dosyć włóczkożerny. Wzór warkocza w rękawach powtórzyłam trzy razy, a resztę przerabiałam oczkami lewymi. Półgolf wyszedł całkiem zgrabny, chociaż nie do końca byłam pewna efektu końcowego. 

    U mnie prawdziwa zima za oknem, dawno już takiej nie widziałam. Mam jeszcze dobrych kilka kilogramów włóczki zalegającej na półkach i parę pomysłów, więc nudzić się w te mroźne zimowe wieczory, na pewno nie będę. Mam jeszcze postanowienie, że nie będę już kupowała włóczek na zapas, ale, no cóż, wiadomo .... co ja tu będę pisała... Wiadomo każda włóczkomaniaczka tak się zarzeka, a potem i tak znajdzie się wymówka, że zakupiło się jakiś moteczek ;)).


Sweterek z tyłu wygląda identycznie, tylko ma mniejszy podkrój szyi.



15 komentarzy:

  1. Cudny ten sweterek. Teraz idealnie się nada na tą zimę, która nastała :)
    A temat z włóczkami na zapas znam doskonale. I to wieczne postanowienie, że przerobię wszystko, co mam i dopiero kupię nowe. Tak się tylko mówi, a tak naprawdę kupowanie włóczek jest tak uzależniające, że ciężko się powstrzymać :))
    Ale oczywiście - życzę powodzenia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda mi się powstrzymać od zakupów hurtowych, bo takie luźne moteczki to chyba nie ma opcji, żebym nie kupiła :))))))). Mam nadzieję, że się uda, ale znając życie, zawsze znajdzie się jakaś wymówka :))))).

      Usuń
  2. Przepiękny. Kolor boski. Nie kupuję włóczek. Raz udało mi się zredukować zapasy do minimum i w nagrodę kupiłam kilkadziesiąt motków które teraz wyrabiam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, zawsze to lepiej w nagrodę uzupełnić zapasy hurtem ;)))))))). Pozdrawiam serdecznie :))).

      Usuń
  3. Kolorek po prostu mój! Tak taki sweterek nigdy nie wychodzi z mody. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny sweterek, w sam raz na zimę. Warkocze zawsze modne, a te które wybrałaś bardzo mi się podobają
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny :0)
    Ciepły i w pięknym kolorze :0)
    Pozdrawiam serdecznie :0)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczarowała mnie ten sweter jest cudowny. Super kolor. Pozdrawiam :=

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ śliczność, cóż za sploty! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem zauroczona tym swetrem. Wzór i kolor super. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń