wtorek, 13 czerwca 2017

Reglanowa bluzka z bawełny - jak zrobić.

  Bluzka z bawełny z domieszką akrylu robiona jest prostymi ściegami, ale cieniowana włóczka wymaga prostoty we wzorach. Bluzkę robiłam od góry na drutach nr 4 z żyłką. Zużyłam dwa motki włóczki po 330 m, miałam obawy czy wystarczy, ale na szczęście starczyło, a nawet odrobina została. Bawełna ma piękne kolory brązu i różne odcienie beżu. Bluzeczka na pewno będzie moją ulubioną. Chciałam, żeby dzianina była wysoko pod szyja i taki efekt udało mi się osiągnąć.


Wzór na bluzkę

  1.  Na druty nabrać 84 oczka i przerobić ściegiem francuskim 2 cm górnej plisy.
  2.  Po przerobieniu plisy przerabiamy całość oczkami prawymi,rozdzielamy robótkę na 4 części, które zaznaczamy nitką albo znacznikiem.
  3. Rozdzielamy robótkę następująco: znacznik, 1 oczko, znacznik, 27 oczek, znacznik  1 oczko, znacznik - to będzie tył- 1 oczko, znacznik, 11 oczek, znacznik, 1 oczko, znacznik -to jest pierwszy rękaw - 1 oczko, znacznik, 27 oczek, znacznik, 1 oczko, znacznik - to jest przód- 1 oczko, znacznik, 11 oczek, znacznik, 1 oczko - drugi rękaw. 
  4. Miejsca zaznaczone na czerwono to oczka przed którymi lub za którymi poszerza się reglan dodając oczka. Jest na to wiele sposobów. Można np. zrobić narzut a potem w następnym rzędzie przerobić jako oczko przekręcone.
  5. Kiedy uporamy się z rozdzieleniem oczek i zaczniemy już dodawać oczka , to na wysokości 28 cm (razem z plisą) rozdzielamy rękawy (mierzymy po skosie, wzdłuż reglanu) i przekładamy je na drut pomocniczy. Zamykamy podkrój pachy dodając u mnie - 5 oczek i robimy dalej na okrągło dół do pożądanej wysokości. Ja zrobiłam 32 cm licząc od pachy w dół + 4 cm plisy ściegiem francuskim. Cała bluzka ma 58 cm, mierzona od plisy dekoltu do dołu. 
  6. Rękawy robimy na okrągło, w miejscu dodania 5 oczek na podkrój pachy dobieramy te 5 oczek i robimy na okrągło, dobrze jest zaznaczyć sobie na środku podkroju pachy początek robótki - tam będziemy odejmować oczka.  
  7. Po przerobieniu 5 rzędów zaczynamy odejmować o czka. W tym celu na podkroju pachy zaznaczamy środek i wyznaczamy 2 oczka przy których będziemy symetrycznie odejmować oczka z dwóch stron. Ja odjęłam 2 razy po 5 oczek, czyli w sumie 10. Po czym przerobiłam 6 rzędów ściegiem francuskim, wyszło mi 1,5 cm.
 Taki jest mój przepis na bluzeczkę, mam nadzieję, że będzie komuś przydatny.






To cudo to kaktus epiphyllum, kiedyś go miałam, ale nie doceniłam i zmarnował się. Od jakiegoś 
czasu "zachorowałam" na niego i jak na złość nikt ze znajomych nie miał takiego na stanie. W kwiaciarniach też go nie widziałam, ale w końcu upolowałam go :)). Może liście nie są dużej urody ale to cudo przepięknie kwitnie. A gdzie go zdobyłam, to może napiszę następnym razem ;))).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz