środa, 12 sierpnia 2015

Jak zrobić wdzianko metodą od góry.

  Wdzianko zrobiłam z antybakteryjnego akrylu, szydełkiem nr 3,5 , słupkami, metodą od góry.  Przody i dekolt wykończyłam oczkami rakowymi. Sznurki do wiązania zrobiłam z 3 oczek słupków , wiązanie jest pod biustem, dzięki czemu sylwetka jest ładnie podkreślona.Szydełkowanie z tak bajecznie kolorowej włóczki to była czysta przyjemność. Wdzianko jest doskonałym dodatkiem na chłodniejsze letnie dni lub wieczory, idealnie komponuje się z moim ulubionym jeansem. 


 Jak zrobić takie wdzianko? To bardzo proste. Wszystko zależy od tego jak duży planujemy dekolt.
Robótkę trzeba podzielić na 4 części: 2 rękawy , tył i 2 przody, pomiędzy nimi dodajemy oczka dla wyrobienia reglanu oraz formujemy dekolt. Czyli wygląda to tak:

Robimy 82 oczka łańcuszka i zaczynamy pierwszy rząd słupkami w następujący sposób:
- 1 oczko przodu, oczko łańcuszka, 20 oczek rękawa, oczko łańcuszka, 40 oczek tyłu, oczko łańcuszka, 20 oczek rękawa, oczko łańcuszka, 1 oczko przodu.
- drugi rząd robimy tak samo, tylko  dodajemy z każdej strony, gdzie jest łańcuszek po 1 oczku, czyli rozszerzamy robótkę, a dla wyrobienia dekoltu dodajemy 1 lub dwa oczka, w zależności od tego jak głęboki ma myć dekolt. Ja dodawałam po jednym, a przy  końcu po dwa i po trzy oczka.

Poniżej zamieściłam graficzną rozpiskę, która nie jest idealna, ale osoby obeznane z robótkami, będą wiedziały o co chodzi. Rozpiska przyda się też mi na przyszłość, bo z doświadczenia wiem, że po czasie człowiek zapomina co i jak robił, jeśli nie robi tego w ilościach hurtowych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz