czwartek, 11 lipca 2019

Bluzka z bawełny na szydełku

   Ta piękna mieszanka bawełny z wiskozą, z której zrobiłam bluzkę, urzekła mnie w sklepie swoim pięknym niebieskim kolorem. Dodatek wiskozy daje efekt połysku, ale raczej tylko w motku, bo w gotowym wyrobie, aż tak tego nie widać. Miałam dylemat co wybrać, szydełko czy druty? Wybrałam szydełko i teraz myślę, że wybór drutów dałby lepszy efekt.
   Bluzkę zrobiłam prostym ściegiem z samych słupków, a na dole przodu, tyłu i rękawów dałam wzór ażurowy. Dekolt wykończyłam małymi pikotkami. Rękawy w bluzeczce mają długość 3/4. Tak chciałam, ale też była to wyższa konieczność, bo na więcej ... nie starczyło włóczki. Okazało się, że pół kilo Sonatki na bluzkę dla mnie to za mało, a grubasem nie jestem. Dziwne, bo innych włóczek zawsze wystarcza na taki prosty sweterek a nawet zostaje. W sumie to w jednym moteczku jest dosyć sporo nitki, bo prawie 300 metrów. Sweterek robiłam szydełkiem nr 3.
   Teraz mam ambitny plan zrobienia kocyka z kwadratów babuni, ale kto wie co mi najpierw w ręce i oczy wpadnie? 😉


Przód i tył bluzeczki jest taki sam. Z przodu zrobiłam głębszy dekolt.


Ażurowy wzór z przodu i tyłu zrobiłam trzy pasy, a na rękawach jeden.

8 komentarzy:

  1. Fajna bluzeczka na lato. Trzymam się ostro i nie kupuję włóczkę bo zapasy muszę kiedyś w końcu wyrobić😉pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie kupuję i wyrabiam zapasy, a jest tego cały wór ;)). Pozdrawiam Cię Basiu serdecznie.

      Usuń
  2. Zawsze szydelko pozera duzo wiecej wloczki :)
    Ladna wyszla i kolor niebianski!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to wygląda Basiu, że to prawda. Gdybym zrobiła ją na drutach pewnie jeszcze zostałoby tej włóczki. Kolor cudowny, w naturze ciut ciemniejszy :)). Pozdrawiam serdecznie :)).

      Usuń
  3. Świetnie wyszła! Szydełko zawsze więcej włóczki zjada ;-)
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam również :)). Mimo wszystko 5 motków zawsze starczało ;)).

      Usuń
  4. Jak już dziewczyny zauważyły: szydełkowe prace są bardziej włóczkożerne ;o)
    Sweterek bardzo ładny, a ażur dodaje mu lekkości :o)
    Pozdrawiam serdecznie :o)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozdrawiam Cię również Moniko i miło cię widzieć "na chodzie" ;)).

    OdpowiedzUsuń